Vardag i Aten

Efter att jag kom hem till Aten från Finland hade jag lite svårt att anpassa mig till att leva sorglöst igen, jag hade en jobbig vecka med många föreläsningar, en 20 mins presentation och allmänt lite dåligt humör. Den 18.3 öppnade vi dock solsäsongen på balkongen och det förbättrade humöret avsevärt. Vid det här laget har jag faktiskt redan fått lite färg trots att jag bara solat-solat tre eftermiddagar.

Ett nytt inslag i vår vardag har varit att vi går till gymmet på jumppa några kvällar varje vecka. Det är inte direkt världens mest effektiva träning; alla timmar består av muskelövningar oberoende om timmen heter Abs&hips, Fat burning eller All body. Men det kostar 3 euro/gång, så jag klagar inte. Lite lustigt dock att instruktörerna inte nödvändigtvis alltid gör alla övningar eller har musik som är kooridnerad med de övningar man gör. Dessutom flirtar en av de manliga instruktörerna med de kvinnliga deltagarna. :)

Jag har de senaste veckorna inte ätit så många gånger i skolkafeterian och jag känner att jag mår bättre av att inte äta där så ofta. Maten där är ganska näringsfattig och jag är hungrig igen efter typ 2 timmar, så jag föredrar att fixa något här hemma. Min frukost har bestått av jordgubbar med valnötter och joghurt de senaste 3 veckorna och jag har ännu inte tröttnat!

Vädret har varit riktigt varierande; igår var det typ 20-22 grader och mestadels sol medan det idag är regn och 12 grader. En lustig observation som vi gjorde var att tre påföljande tisdagar såg det ut så här: snöfall och 2 grader (8.3), sol och 18 grader (15.3), sol, svinkall vind och 10 grader (22.3). Ganska varierande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0