Resor, besök och annan tidsplanering

Uuh, jag glömde att berätta om de kommande månadernas preliminära tidsplanering.

I helgen kommer pappa och Sylle på besök och stannar till måndagen, så jag ska visa dom stan och kanske åka till Pireus och äta en massa skaldjur.

Nästa helg åker vi kanske till Meteora, beroende på vem det passar för och om det dyker upp några andra planer. I något skede vill jag i alla fall åka dit.

Helgen efter det är det redan dags för Sailing party från fredag till söndag och samtidigt börjar vårt 17 dagar långa påsklov. Måndagen (18.4) efter Sailing party har jag och Dana bokat flygbiljetter till ön Milos och sen kommer jag att båtluffa fram till 28.4 då vi far till Mykonos (en annan ö) med ESN från AUEB. Dana åker hem till Aten emellan men jag får sällskap av dom andra flickorna i nåt skede. Så det innebär ca 17 dagar i den grekiska övärlden! Eller närmare bestämt Kykladerna. Vi har inte riktigt bestämt vart vi ska åka ännu, men jag vill åtminstone till Ios.

I maj hoppas jag att jag kan åka till Istanbul, problemet är att flygbiljetterna kostar ganska mycket och tåg tar så himla lång tid. I maj kommer vi säkert också att besöka dom öarna som ligger här närmare Aten.

Min kusin Jennifer blir student i juni, så jag åker hem för att fira det och samtidigt lämna hem en massa saker runt 2-5.6

12-18.6 kommer mamma, Johanna och Iza på besök och sen åker jag hem med dom den 18.6 och är alltså hemma till midsommar. Känns helt sjukt att det är så kort tid dit.


Meteora och Milos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0