Jakten efter framtiden

Lördagen den 19.3 åkte vi till Delfi med min kämppis Dana och hennes pojkvän Kalin som var på besök. Dom hade hyrt bil för hela helgen så jag åkte dit med dom och tog sen bussen hem på eftermiddagen eftersom jag inte ville stanna hela helgen eller känna mig som tredje hjulet.

Delfi var riktigt fint och en överraskning. Jag hade förväntat mig att det bara skulle vara ett fält med ett tempel (ja, eller ruiner) men Delfi bestod av en sluttning med en mängd olika "byggnader", som en amfiteater, stadion och förstås Apollontemplet där oraklet fanns. Fast jag hittade inget orakel, så jag antar att jag får ta reda på hur framtiden ser ut genom att bara leva. Det var dessutom lite regningt och disigt då vi var där så det gav hela platsen en lite mystiskt känsla och det kändes som om vi var i Greklands version av Machu Pichu. Typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0