What? Are you here to STUDY?!

Igår och idag har jag varit på mina första föreläsningar. Jag kommer trots allt att gå 5 kurser och därmed 30 sp, men jag kommer bara att ha föreläsningar måndag-onsdag, så två dagar ledigt per vecka.
Kurserna jag ska gå är:
  • Change management (första management-kursen ever för mig)
  • Non-profit marketing (börjar först på måndag)
  • International Marketing Management
  • Customer relationship Management
  • nybörjarkurs i grekiska

Dom tre i mitten är dom som jag "måste" gå eftersom jag endast behöver 15sp magistersstudier i IMF för att kunna ta ut min examen efter att jag kommit hem. Dom två andra går jag för att jag vill och kan. MF-kurserna är alla i princip advanced-nivå kurser så det borde inte vara något problem att få dem tillgodo vid ÅA. 

Hittills har jag varit positivt överraskad av kurserna och föreläsarna. Alla pratar hyfsad engelska och alla som jag har haft har varit riktigt rento och humoristiska. Vi kommer att ha inlämningsuppgifter, presentationer, tenter och grupparbeten så det påminner ganska långt om hemma. Jag diggar dessutom att dom poängterar att dom uppskattar kritiskt tänkande och att vi inte behöver kunna definitioner. Så en ganska sund syn på undervisning. 

Jag har inga föreläsningar i huvudbygganden (bilden i förrförra inlägget) utan dom flesta är på en gata nära AUEB och sen ännu ytterligare på ett annat ställe. Men det är gångavstånd överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0