Äntligen hemma

Dagens stora projekt var att ta sig till Ikea och köpa en spegel, lakan och annat stuff. Startade tidigt imorse (höhöm, typ 10. Den här grekiska dygnsrytmen börjar bli en vana.) och tog bussen till metrostationen, metro till ändstationen, väntade på den metron som går ända till flygplatsen, kom till flygplatsen, väntade en stund på bussen, tog en taxi istället. Det där tog då en timme och 40 min. Gick sen omkring i Ikea i en dryg timme och konstaterade att det är dyrare än hemma, men fick ungefär det vad jag behövde. Jag frågade i kassan vad vad enklaste vägen att ta mig hem igen och svaret att det var buss X95 som går precis utanför Ikea. Fine, jag ställer mig och väntar på bussen och efter en stund hojtar en taxichaffis att det IGEN är strejk och inga bussar går mellan 11 och 16.30. Jag glömde ju förstås att kolla det innan jag åkte hemifrån... Nå, delade taxi med en annan till stan där jag tog en annan taxi hem.

Måttligt trevligt.

Desto roligare var det att plocka upp sakerna, organisera i lådor och skålar, fixa sängen och ÄNTLIGEN kunna spegla mig i mitt eget rum. När jag kom hem var Dana i full färd med att städa badrummet och vessan med klor så nu känns det verkligen som om vi har läget under kontroll och jag kan känna mig ganska hemma här på Agathiou.

Min nya spegel, lådor, skålar och min extra säng.

Nu ska vi snart gå och köpa ingredienser till sushi och sen börja fixa eftersom de andra flickorna kommer hit på sushi och vin ikväll innan maskfesten. Som sagt, nästan som hemma! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0