Island: gejsrar och gaybarer!

Marre var på utbyte hösten 2010 i Reykjavik och jag kände att jag måste åka och hälsa på. Jag skulle knappast aldrig ha åkt om inte Marre skulle ha varit där, men ack är jag glad att hon valde Island! :)


Jag åkte dit på onsdag med Iceland Air (300 euro ToR) och det var kanske den mest njutbara flighten någonsin. Jag satt ensam på en rad, fick se på Sex and the city 2 och bara mysa för mig själv. Och plötsligt var vi framme. Tog flygbussen till stan (spara sen alla biljetter, jag trodde jag hade sparat min returbiljett men tydligen var det den jag hade kastat bort och fick köpa en ny biljett på morgonen kl 5 när jag skulle hem. Grr.) och Marre kom och mötte mig. En varm choko på stan och sen och sova.

På torsdagen gick jag på stan medan Marre var på föreläsning och sen gick vi och åt sushilunch (med valkött) och åkte och shoppade till ett köpcenter. Bio på kvällen. På fredagen hade vi hyrt bil tillsammans med Marres andra finlandssvenska kämppis Sandra och åkte och kikade på gejsrar, forsar och vattenfall. Essi <3 gejsrar. Jag tror att jag är en liten naturnörd innerst inne. En riktigt bra dag och på hemvägen åt vi på Taco Bell eftersom jag ville jättemycket. :) På kvällen kom Linn från Köpis och vi checkade in på hotellet Leifur Eiriksson som var helt okej och sjukt billigt, 105 euro för 3 nätter.


På lördagen åt vi lunch nere i hamnen och second hand shoppade innan vi klädde oss fina och gick till Domo och åt. Inte så bra som jag hade förväntat mig, men helt okej. Jag klarar inte av restauranger som har samma side dish och garnish till alla rätter. Huj. Men det smakade bra ändå och vi fick gratis efterrätt. Nu låter det som om jag jag är pengafixerad... Jag är ju ändå studerande. :)

Efter lite skumpa hemma hos Marre i kollektivet gick vi ut till Kaffebarin, sen Barbara och några klubbar till... Hysteriskt rolig kväll, bäst av allt då Marre inte insåg att hon blev uppraggad av en kvinna i kön till Barbara. :)

Söndagen gick i krabbisens tecken. Vi hade planerat att åka till Blue Lagoon, men det fick vi lämna till förmån av kokosbollar och Gossip Girl i hotellsängen. Ack så skönt det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0