10... nej, ännu fler orsaker till varför denna dag är skit.

Ibland tycker man ju att man har det lite jobbigt och att allt är orättvist. Ibland tycker man synd om sig själv. Just nu vill jag bara skratta åt hela mitt liv och kanske så småningom få rätt i det där jag tänker varje måndag: det här kanske är en skitvecka, men nästa blir nog bra.

Allmänt skit saker:
  • det är svinkallt ute
  • min graduhandledare svarar inte på mina mejl
  • Lush Finland svarar inte på mina mejl
  • Lush Sverige svarar inte på mina mejl
  • jag har ingen aning om vad jag håller på med i min gradu och jag hittar ingen specifik teori som jag kan använda (och jag använder ordet specifikt för mycket!)
  • jag har ont i ryggen och en samling knutar vid skulderbladen
  • jag väntar på mejl angående om någon hyr min lägenhet eller inte och förrän jag vet det kan jag inte boka mina flygbiljetter till Aten (och möjligtvis Köpenhamn)
  • mitt internet är långsamt (kan ha att göra med att jag glömde att betala räkningen i tid...) = jag kan inte streama TBBT
  • jag är pank
Skit saker specifikt för idag:
  • jag steg upp 6.30
  • det är svinkallt ute
  • jag åkte in till Åbo med min morbror och på Tavastgatan blir vi rear-ended av en annan bil som "bytte fil". Vilket inte skulle ha hänt om inte min morbror skulle vara så vänlig och skjutsa in mig till centrum varje gång jag åker med till Åbo. My bad luck is rubbing off.
  • jag märker ett mejl från dom jag hyrt lägenheten av i Aten: tydligen var lägenheten inte alls ledig och jag har nu betalat 5 månaders hyra utan att ha en lägenhet. Efter några arga mejl har jag väl nu ett rum i en annan lägenhet. Delad med 6 stycken andra...
  • jag är pank
  • jag har sockerstrejk och skulle behöva en sockerkick
  • jag har semi-ryggskott och kan inte gå på spinning. Inga endorfiner och jag är en bitter lady.
  • jag gick till butiken och märkte i kassan att jag inte hade mitt bankkort där jag brukar=det är hemma.
  • jag går hem för att söka bankkortet och min hemnyckel öppnar ingendera av ytterdörrarna. Får ta cykelvägen in.
  • jag är ful
Nåja, nu då jag har ventilerat det här så ser jag ju att det finns en mängd saker som skulle kunna skita på sig ännu, både sådär allmänt i mitt liv och ännu idag. Och jag kan ännu skratta åt det här, så helt screwed är jag ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0