Vardag

Jaha, så börjar det bli vardag på Martinique oxå. (Tänka sig att det är möjligt här med.) Dagarna flyter på i sakta mak. Igår surfade jag som sagt på dagen, solade och läste på eftermiddagen och fortsatte att läsa på kvällen medan generatorn och watermakern gick på för fullt. Håller på och läser No Logo, vilket tar tid men det är bra med en bok som man inte läser ut på några timmar.

Jag har drömt så otroligt mycket sen jag kom hit. I natt drömde jag att min lägenhethet hemma i Åbo hade blivit en tvåa medan jag var borta och nu hade jag plats för bykmaskin och ett enormt badrum. Jag bara hoppades på att hyresvärden inte skulle märka förändringen och höja hyran... En annan natt drömde jag att jag skulle gifta mig med någon som jag från början sa att vi kommer att skilja oss inom två år. Så vi ställde in bröllopet. (Dessutom försvårades mitt giftemål med den här mannen i fråga eftersom han inte hade någon segelbåt eller kunde segla, vilket är ett nytt krav på min kommade man. Nej syrran, jag kommer knappast nånsin att gifta mig med dom kraven.) Jag vet inte om det är värmen eller för att det är så många nya intryck som gör att jag drömmer extra mycket och extra detaljerat, men ibland vet jag inte om vissa saker är sant eller inte.


Båten från utsidan.   Båtar i hamnen.               Min utsikt för det mesta.

Ska försöka att hålla lite tightare diet nu framöver. Jag är inte alls hungrig på dagen då det är som hetast så jag äter bara två mål om dagen nu, frukost och sen lunch/middag på sen eftermiddag (kan du tänka dig det, pappa?). Bara man dricker mycket så går det bra och jag är inte alls hungrig senare på kvällen.

Tror att jag ska tvätta lite kläder då jag kommer tillbaka till båten, vissa saker börjar bli i behov av tvätt.

Det var den dagsrapporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0