Blip

Nu börjar det äntligen synnas att jag ens vistats i solen.

Polerade de sista kastrullerna och gick igenom kökslådorna på förmiddagen och på eftermiddagen har jag bara slappat, solat och läst. Solen är lite annorlunda här, det ser ut som om jag skulle bli röd direkt men sen på kvällen är jag inte alls röd längre. Nåja, i duschen märkte jag iaf att jag fått färg och lite ränder. Äntligen. :) Var till den andra butiken på eftermiddagen (den ligger en bit bort, men eftersom jag solat var jag redan svettig så jag resonerade att det iaf inte kunde bli värre) och där hade dom mer kött än i LeaderPrice som vi var till tidigare. Men det är ganska dyrt, på ganska samma nivå som hemma och ibland lite dyrare. På fruktmarknaden är det ganska billigt, men kvaliteten på grönsakerna och frukten där är inte så hög. Nåja, nån mat ska jag väl få ihop av det.

Tre irritationsobjekt:

1. Ex tempore regnskurar. Oftast under natten och morgonen, men även under dagen. Plötsligt kommer det ett störtregn på några minuter och allt är vått. Man förstår varför ön är grön iaf.
2. Kackerlackor. Huj. Såg just två stycken på toan här på Mango Bay och det finns nog knappast ett äckligare kräk än det. Jag är livrädd för att vi ska få in dem på båten.
3. Männen på Martinique. Nej, jag tar det inte som en komplimang att ni visslar då nå åker förbi och nej, jag tycker inte att det är smickrande att ni försöker prata med mig. Bara för att jag är blond vill jag inte bli behandlad som ett objekt.

Skulle ta med kameran och ladda in mina bilder på datorn nu då jag kom till Mango Bay !!, men glömde förstås kameran hemma på båten. (Jag pratar förresten redan om "hem" och "hemma" då jag pratar om Cara Mia.) Nytt försök imoron, men ärligt talat så har jag inte fotat så mycket ännu.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej Essi, guud va skönt det låter. Jag sku gärna också ligga på däck och ha ränder. Synd att vi inte klarade av att träffas på jullovet, det ble så arma kort. Jag flyttar annars ti Hesa i mars, ha fått jobb! Ha en riktigt härlig tid där, ska följa med din resa. Stor kram och ENJOY!

2009-01-20 @ 12:18:56
Postat av: Essi

Hallå! Var ha du fått jobb? Skönt att du flyttar ner till civilisationen igen. ;) Ha d bra!

2009-01-22 @ 17:15:22
URL: http://essi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0