Helg på ankomst

Jag har syndat. Var online igår men tyckte inte att jag hade så mycket att komma med så jag struntade i att blogga. Dessutom tycker jag att jag helt och hållet tappat förmågan att skriva intressant och roligt, så det är inte så extra motiverande att plita ner nåt då heller. Och dessutom tycker jag att ni ska kommentera mera, tack. :P Men som Icca sa, min blogg är iaf bättre än Iltis och Aftonbladet, men jag vet inte om det var en komplimang eller inte. ;)

Dagarna går helt otroligt snabbt. Kan inte förstå att det redan är fredag, tyckte det var måndag igår. Mina dagar har sett ganska lika ut denna vecka; frukost, solande, surf mitt på dagen då det är som varmast, solande igen på eftermiddagen, matfixande innan det blir mörkt, middag, sen planerande av menyn och lässtund på kvällen. Dessutom har jag varit jättetrött de senaste dagarna så jag har somnat redan kl. 22. Jag börjar ha frukost- och lunchmenyerna under kontroll nu, har idag börjat med att fixa på middagarna och planera dem.

I förrgår regnade det ganska mycket, speciellt på natten (jag frös t.o.m. där en 4-tiden) så gårdagen var ganska frisk i luften. Jag har tagit det ganska lugnt nu, solat, surfat och läst. Igår var vi och handlade lite mat till Leader Price, vilket ju är ett litet projekt i sig. Först tar vi jollen till en brygga som ligger vid stranden där som Leader Price är, sen gå en bit till butiken, handla, lassa maten i båten, tillbaka till båten och sen skölja alla saker man handlat innan man tar ombord dem på båten så att man undviker att få in kackerlackägg i båten (vilket vi mot alla pris vill undvika). Och sen lassa in allt i båten (sköljandet gör vi på aktern med duschen där) och kylskåpet/vart det nu ska. Det kommer att ta en hel dag sen då jag bland annat ska köpa 20 burkar juice till våra chartrar.... Dessutom märkte jag att dom inte har allt jag behöver på Leader Price, vilket antagligen betyder att jag kommer att vara tvungen att handla från två butiker och den andra ligger närmare vår båtplats men längre ifrån stranden med jolleparkering.

Nu har vi oxå i stort fått reda på när ägaren kommer hit, och det är i princip 12.3-4.4. Så om nån känner sig manad med en ex tempore semester med segling i Karibien 25.2-10.3, eller 4.4-> så är det bara att höra av sig! Vi tar gärna emot lite sällskap, speciellt om det är bekant sådant. :)

Idag åkte våra norska grannar söderut mot St. Lucia så nu har vi ingen att hälsa god morgon till eller småprata med längre. Har varit en extra trygghet att ha dem där och veta att man aldrig är ensam.

Ikväll ska vi antagligen gå på middag med de där finska herremännen som var förbi båten förra veckan. Dom är tillbaka i Marin nu och väntar på att deras några bekanta ska komma hit. Jag tror nästan att jag ska tvätta håret, sätta på mig klänning och sminka mig (för första gången sen jag kom hit) om det blir någon middag.

Jag är förresten ganska glad i mina nya shorts som jag köpte i FDF förra veckan. Dom är vita, och mina relativt vita ben känns snäppet brunare i dem. Jee. :)

Kommentarer
Postat av: Icca

Det var nog en komplimang :)

2009-01-23 @ 22:34:50
Postat av: Dominokexet

Hej vännen! De va första gången jag läste din blogg, men nu ska jag nog börja följa med den! Vad roligt att att du har det bra, ja hörde att du hade snackat me Janna på msn, du vet informationen går vidare :) Lite sol sku int skada här hemma heller!! För tillfället är jag i hesa, vi sku från början komma hit för att fixa visum ti kina, men det blev lite för mycke byråkrati så vi fixar de på annat sätt istället o tar ett nöjesveckoslut! Hälsar alltså på syskonen... Puss o kram!

2009-01-24 @ 00:06:44
Postat av: Dominokexet, igen

Aijo, o jag tar gärna en postorder-Will Turner, tack. Ifall vi int ryms tre i sängen där hemma kan jag alltid låna ut honom mot ersättning ;)

2009-01-24 @ 00:09:36
Postat av: Sabina

Jag ska börja jobba som forskare på Folkhälsan, så det e lite gälit. Få se bara om jag får den arma gradun klar, den är nog mitt största huvudbry just nu. Sola för mig! Drömd annars om dig inatt. Jag sku träffa dig ute i stoppet, men så glömde jag det och kom en timme försent. intresseklubben antecknar

Puss!

2009-01-27 @ 09:07:47
Postat av: Essi

Dominokexet: Marre, du vet att jag tycker om dig, men jag tror faktiskt att jag behåller alla Will´s för mig själv. Så ego e jag. ;) Kiva att du ha hitta hit iaf, hoppas att ni får visumet fixat! Kram från kexsmulan till Dominokexet.

Sabbe: Oj, va häftigt! Jag ha faktiskt int sola på två dagar å jag känner mig blek. Du verkar ha lika givande drömmar som jag, suck säger jag ändå med dom. Jag ska komma å våldgästa dig nu då du e lite närmare bara jag ha kommit hem. Puss på dig!

2009-01-28 @ 01:53:28
URL: http://essi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0