Two nights in Paris, one night in par(ad)is(e).

Jag hade tänkt skriva redan igår innan jag åkte från Paris, men tiden där på morgonen innan mitt flyg for blev sen ändå ganska för knapp för att jag skulle ha hunnit med en halvtimme framför datorn. Jag har iaf haft två kiva dygn i Paris, jag tror att det satt ganska bra med lite ensamtid efter en intensiv tid hemma med många hej då:n och innan jag kom hit var jag får en massa nya intryck hela tiden och dessutom är det miljoner saker som jag måste lära mig. Men mer om det senare.

Söndagen var kanske inte den allra smidigaste dagen i mitt liv, men jag tyckte inte att en flygresa skulle sätta stopp för Mias 50-årsfest på lördag så då får man ta konsekvenserna oxå. Helt perfekt att få träffa hela släkten innan jag åkte, men jag vill ännu poängtera att jag bara ska vara här drygt 3 mån, inte resten av mitt liv. :) När jag sen var framme i Paris efter en sömnbetonad flygresa så droppa jag bara min väska på hotellrummet och gick ut på stan för att kolla in alla söndagsöppna affärer. Lyckades hitta vad jag sökte, dvs. ett Gucci-bälte (exakt sådant jag vill ha och dessutom på -50% rea), en varm tröja eftersom det var SVINkallt i Paris och sen hitta jag förstås ett par skor på Zara. Efter middag på nåt random brasserie var jag färdig för sängen.

Måndagen promenerade jag runt på stan och gjorde några av måstena som Triumfbågen, men mestadels tillbringade jag tiden på shoppinggatorna och köpte det sista nödvändiga som jag behövde inför resan. Åt på ett brasserie som jag hittade i en guidebok och kypmästaren övertalade mig att ta husets specialitet, som var grisfötter. Nåja, om vi säger så så äter jag int det fler gånger. :) Men en erfarenhet rikare! Ska lägga upp bilder sen bara jag hittar min kabel...


Grisfoten. Mmm...?


På tisdag hann jag inte med så mycket annat än en dusch och sen åkte jag till Orly. Allt ok, 8hs flygresa och 4 filmer senare var jag framme i Fort de France där jag löste ut de andras flygbiljetter till följande dage. Taxi till Marin, som är vår hemmahamn, där jag fick vänta på Kiko eftersom de hade blivit stannade av tullen vid infart till hamnen och kontrollen tog 1½ timme. Jag va ganska trött då min kropp var 6 timmar före, så jag gick ganska fort och sova.

Idag har vi tankat båten med diesel och vatten, fixat bryggplats (hade ankarplats igår) och sen hyrde vi bil och åkte och badade till Le Diamant innan vi körde Mark, Anna och Aleksi till flygplatsen som alltså åkte hem ida. Sen körde JAG hem bilen till Marin, så check på den saken med. Efter ett snabbt besök i lokala supermarketen åkte vi till båten där jag diskade undan lite och städade min kabyss (än en gång, så är det då man lever i en väska). Imoron ska vi börja inventera och åka och handla innan vi lämnar tillbaka bilen, och sen börja fixa så att vi får båten i skick för just nu ser det ut som om... fyra personer skulle ha åkt över Atlanten med den. ;) (Kiko vill inte att jag förklarar läget desto utförligare.)

Just nu sitter vi på den lokala baren, Mango Bay, och utnyttjar gratis nät. Jag har lite bränt mig på ryggen idag, trots att vi inte varit så mycket i solen. Varmt är det, ca 29 på dagen men med några tropiska regnskurar ibland på natten och morgonen. Och moln är bara uppskattat ännu tills jag har acklimatiserat mig lite mer. Annars mår jag bra, ni kan vara lugna där hemma. Det har blåst ovanligt hårt det senaste dygnet, men har lugnat sig lite nu. Det var en ganska guppig natt igår med en massa nya ljud, men jag har sovit bra. Så småningom ska vi sluta datornörda (vi sitter nu mittemot varandra i matchande skjortor som vi utsett till besättningskjortor ;)) och ta gummibåten till Cara Mia. Fråga om det är nåt, glömmer bort allt möjligt och omöjligt.

Puss på er där hemma, tänker på er (men int så ofta ;)).

Kommentarer
Postat av: Mickus

Va roligt att du ar dar! later ljuvligt! :) Lycka till med aventyret! :)

2009-01-15 @ 11:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0