And the quest continues...

Okej, jag tror att Kiko är Jack. Men det har jag iofs vetat sedan starten. MEN, idag såg jag min William Turner. En hotter fransman som åt på samma restaurang som vi. Mm-mm-mmm.

Tänkte att jag bloggar idag oxå när man inte vet när det passar att nörda sig nästa gång, det kan vara imoron eller om några dagar. Vi kommer nog att vara åtminstone några dagar i Marin ännu, första chartern har vi 30.1. Men kanske åker vi ut innan dess. Nu sitter vi på L´Zanzibar istället för Mango Bay !! (utropstecknen är tydligen viktiga...), åt middag här oxå.

Idag har jag igen kört bil (vi behöll bilen ännu en dag) och nu dessutom i Fort-de-France som är en ganska stor stad och huvudstaden på ön. Jag sökte febrilt efter ett par nya shorts eftersom jag inte hittar mina svarta (kanske för att jag inte har dom med?) och dessutom har jag glömt att ta med min favoritbikiniöverdel. Sen åkte vi runt lite på ön tills det blev mörkt (ca 18.15) och sen kom vi hem.

Standen i Le Diamant, solnedgång i Trois Ilets och palmer.

På förmiddagen då jag satt på däck kom det en man ut på vår brygga, tittade lite försynt på vår båt och säger sedan morjens. Han börjar prata finska med mig (och jo, jag svarade på finska) och när Kiko kommer upp säger jag på svenska att jag hittat en landsman varpå mannen säger att han nog talar svenska och är alltså finlandssvensk. Ack, vår ankdamm. Han hade iaf hört om vår Finngulf (som det int finns så många av) och att vi var i hamn av en annan finne som hade sett Cara Mia då dom anlände förra veckan till Marin. Han skulle åka hem idag men komma tillbax om tio dagar för att sedan segla norrut, sedan södra Kuba, Miami och sen över Atlanten till Medelhavet i april. Nåja, sen då vi var i FDF gick vi in i en seglingsbutik och första vi stöter på är en finsk skeppare som seglar en Swan som Kiko hade träffat på Bequia eller St. Lucia i helgen. Funny är det nog att stöta på "bekanta" även här.

Med tanke på mitt förra inlägg så glömde jag några saker:

1. Uteliggarna finns det naturligtvis i Paris oxå, men dom är snäppet mer fancy än i Finland. En tant drack dunkvittvin ur champagneglas och en jordgubb i. Ska man va uteliggare så kan man väl vara det med stil.
2. Såg Mamma Mia på flyget. När kryper Pierce på stranden som ni pratat om? Jag missade nog totalt den scenen.

Nu ska jag Facebooka lite och sen antagligen gå tillbax till båten och sova.
<3


Kommentarer
Postat av: Icca

Essi, d e int Pierce som kryper på stranden, utan Dominique. (alltså killen som ska gifta sig, Sky e hans rollnamn.) Där när hans kaverin tar honom på polttare. O sången lay all your love on me, sjunger dom. Ha du tuti lite i planet? ;)

krams!

2009-01-18 @ 11:48:14
Postat av: Jessicå

Ja sku precis förklara samma :P

Sköt om dig Essi, du verkar ha det alldeles UNDERBART!

Kram

2009-01-18 @ 16:58:19
Postat av: Anonym

I blame it on the messenger, som va nån av er Mamma Mia-frälsta i Åbo. :P Jag ha int sovi, jag va bara int så observant.

2009-01-19 @ 01:04:04
Postat av: Vicke

Haahaa!! Sofistikerad spugg!!! :D

2009-01-19 @ 09:07:46
Postat av: Essi

Vicke: Ja, vi har nog lite att ta efter! :)

2009-01-19 @ 23:41:10
URL: http://essi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0