Dagens geografilektion

Jag har inte druckit kaffe på flera dagar men idag drack jag en kopp på eftermiddagen och geez, så jag fick energi. Så mycket energi att jag nu har fixat ihop två kartor åt er där hemma så att ni får en bild av var vi var under den förra seglatsen. Kan förstå att det är svårt att hålla koll på alla öar och ställen, så jag tänkte att jag besparar er besväret och gör det enkelt för er. (För att inte glömma att jag är ganska uttråkad och inte orkar sitta och skriva sommarjobbsansökningar.)


Förbise att kartans ursprungliga funktion är att visa "extant forests and mangroves". :)

Dom röda prickarna är alltså var vi har stannat. Start från Marin till Rodney Bay, vilket tog ca 4-5 timmar. Från Rodney åkte vi en lång dag ända till Bequia där vi stannade i två olika hamnar (tydligare på nästa karta). Från Bequia till Mustique (en dryg timmes segling) och från Mustique på östsidan om Bequia och västsidan om St. Vincent (ön som ligger norrom Bequia, glömde att sätta ut det namnet) och St. Lucia till Marigot. Från Marigot till Ste. Anne på Martinique som ligger på yttersidan om viken där Marin ligger.


Grenadinerna är flertalet öar som ligger mellan St. Vincent och Grenada. Våra anhalter på Bequia har jag satt ut och hamnen på Mustique. Den sista punkten söderut är en möjlig anhalt under vår kommande seglats, dvs. Tobago Cays som är en samling ännu mindre öar. Isf åker vi dit istället för att åka till Mustique.

Sådär, det var dagens geografilektion. Hoppas att ni njöt lika mycket som jag. :P
(Aj-joo, om ni sen inte vet var i världen de här öarna ligger så får ni faktiskt ta reda på det själva.)

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Kiva m kartor!!så att man vet var du e... :)

2009-02-17 @ 22:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0