Tidtabellen

Jag träffade Kiko och Aleksi igår på Portti, så nu har jag träffat 3/5 av besättningen. Båten heter förresten Cara Mia, visste nog det egentligen men inte så där medvetet... :)

Men tidtabellen så där preliminärt:

10.11 Båten och Kiko kommer till Vigo
11-12.11 Mark och Aleksi till Vigo
13.11 Jag och Stefan (ägaren) till Vigo
15.11 Start från Vigo på morgonen
(18.11 Kikos födis = party på Atlanten)
20.11 Mellanstopp på Madeira, Stefan flyger till Finland
22.11 Start från Madeira
25.11 Ankomst till Las Palmas
30.11 Start från Las Palmas
20.12 Senast då framme i Karibien

Vilken toppen julklapp jag kommer att kunna ge alla då jag några dagar innan jul kan meddela att jag är säkert framme i Karibien! :)

Vi kommer antagligen att köra tre timmars vaktpass och sen 6 timmar ledigt, och alltså 3 vaktpar. En tysk tjej ska oxå komma med över. Vet inte om det är en bra sak eller inte, jag fungerar bättre med helt manligt sällskap men förhoppningsvis fungerar det bra ändå. Ett minus är dock att hon är vegetarian och jag orkar verkligen inte börja fundera ut en skild meny för henne så hon får nog sköta det själv eller äta kött. Roligt att inte äta kött på en Atlantöverfart då vi har begränsat med grönsaker... Pasta och pesto, anyone? :P

Kommentarer
Postat av: Sabina

Oj, jag kom just hem från Madeira. Det Var underbart där. Du kommer nog att få en fanstastisk upplevelse!!

2008-11-03 @ 11:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0