Standby

Jag har så fullt upp med skola och jobb för tillfället att jag knappt kommer ihåg att jag ska åka iväg. Dessutom är Kiko i Hamburg med båten (eller på väg hem...?) så jag blir inte påminnd om att jag ska åka överhuvudtaget och jag har inte hört något mera om varken flyg, seglingskläder eller avfärd. Jag lever vidare i min lilla bubbla här i Åbo.

Igår komponerade jag dock en 10-dagars meny, en väldigt preliminär sådan men ändå. Svårt att kunna ta beslut då man inte vet exakt vad man kommer att ha tillgång till och så vill jag kunna anpassa mig efter det dagliga utbudet där borta. Enkel men smakrik mat kommer det att bli, tycker varken om komplexa maträtter eller onödigt pjosk. Bra råvaror och enkla smaker. Jag märker så tydligt hur påverkad jag är av de tre kvinnorna i mitt liv när det gäller mat: mamma, min au pair-mamma (Nina) och min muminmamma (Ylva). De representerar alla så olika aspekter av matlagning och jag är så glad att jag fått influenser av dem alla. Husmanskost av mamma, det enkla franska köket av Nina och råvarukärleken av Ylva.

Kamera, en ny tröja och smink har jag visserligen köpt och jag intalar mig att allt är nödvändigt och förberedelser för resan. (Ah, en kvinnas självförnekelse.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0